آشپزی آسان
آشپزی آسان

آشپزی آسان

میرزا قاسمی

سلام اولین غذایی که دستورشو واستون میزارم میرزا قاسمیه که یه نوع غذای گیلانیه

اینو درست کرده بودم خیلی خوشمزه شده بود 


مواد لازم (برای 4 تا 6 نفر ): 

بادمجان 8 عدد 

گوجه فرنگی 4 عدد

سیر یه بوته !

تخم مرغ 2 عدد  (البته من یکی زدم قاطیش هم نکردم با مواد)

رب هم بعضی ها میزنن ، نزنن خوش طعم تره  

پیاز هم نداره ! اما میزنن اکثرن (من نزدم) 


طرز تهیه ! : 

اول بادمجون هارو روی گاز یا روی ذغال کبابی کنید تا حدی که پوسته بادمجون و جدا شه و بسوزه (زیاد رو گاز بمونه پوستاش میریزه رو گاز کثیف کاری میشه! ) بعدش پوستاشو بکنین . یه قابلمه آب بزارین جوش بیاد گوجه هارو بندازین توش بعده  2 دقیقه  از روی گاز بردارین پوستاشو جدا کنین حالا سیر هارو له کنین و تو یه ماهیتابه که تو روغن ریختین بزارین سرخ شه بعدش گوجه هارو بهش اضافه کنین هم بزنین بزارین خوب که شن یعد بادمجون هارو بهش اضافه کنین (ریزش کنین قبلش کارتون راحت تر بشه) بزارین یکمی پخته تر بشن مواد حالا موادو خوب با هم میکس کنین به طوری که خوب له شده باشه و تکه درشتی نداشته باشه یکمی به موادتون نمک و فلفل اضافه کنین حالا اگه تخم مرغ میخواین بزنین تخم مرغ هارو بشکنین توش و خوب بهم بزنین تا مخلوط شه اگه هم میخواین روش باشه تخم مرغش موادو صاف کنین روش بشکنین در ماهیتابه رو بزارین تا تخم مرغ ها ببندن یا یه فویل بکشین روش و 5 دقیقه بزارین تو فر . 

حالا میرزا قاسمیتون آماده شده  و سرو کنین نوش جان. 

نظرات 5 + ارسال نظر
مرسده خانم شنبه 23 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 07:01 ب.ظ http://ye2khtare.blogsky.com/

تی دست درد نکونه مو میرزاقاسمی خیلی دوست دانم
ترجمه:
دستت درد نکنه من میرزاقاسمی خیلی دوست دارم
خودمم خیل یخوب درستش میکنم...البته تو خونه فقط منو مامان میخوریم...زنده باد گیلان!!
دستت درد نکنه داداشی

سلام خواهری جون
فهمیدم خودم بدونه ترجمه
نوش جانتون . خواهش قابل شما رو نداشت

زهرا یکشنبه 15 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:59 ق.ظ

دستت درد نکنه ولی من اصلا دوست ندارم
حتی از بوش هم بدم میاد

پیتزا رو هم آموزش بده .من زیاد بلد نیستم

چرا
طفلی خواهرم
اما خوشمزست ها یه بار امتحانش کن

چشم حتما خواهری خودم درست کردم آموزششم حتما میزارم

سنبل چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:39 ق.ظ

سلام محمد جان وقتی تصاویر غذا ها رو دیدم خیلی خوشم اومد و از اونجایی که آشپزیم بده و تصمیم گرفتم که یه خورده ارتقاعش بدم ... شروع کردم به کپی از روی دستور آشپزی ها اما آخر سر وقتی دیدم نوشتی من محمدم جا خوردم که یه پسر توی سن کم چقدر باید ذوق و سلیقه داشته باشه که بتونه از منکه یه زن 30 ساله هستم خیلی بهتر باشه. و حیفم اومد که نظرم رو نگم برات آروزی موفقیت می کنم و باید پیشاپیش بگم خوشبحال زنت (چشمک)

سلام ممنونم لطف دارین
شما هم اگه کم کمک آشپزی کنین حتما علاقتون بیشتر میشه و روز به روز غذاهاتون بهتر میشه
آره اون که خوش به حالش
موفق باشین

سمیه سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:48 ب.ظ

سلام ، من رشتی هستم و نتونستم سکوت کنم چون این غذای سنتی ما هستش و تو طرز تهیه اون به هیچ عنوان تخم مرغ آخر اضافه نمیشه. بصورت سنتی اول سیر له شده رو باید تو روغن سرخ کنید با زردچوبه بعدش تخم مرغ اونم یدونه کافیه تو سیر قشنگ سرخ میکنی و بعدش گوجه پوست گرفته و رنده شده رو تو همین مواد سرخ میکنی حالا نوبت بادمجون کبابی و له شده هستش که باید تو همین مواد قشنگ سرخ بشه و جا بیفته. به همین راحتی! تازه میرزاقاسمی اصیل حتی گوجه هم نداره و فقط بادمجون محلی گیلان که شیرین و بی دونه و سیر و تخم مرغ هستش. بازم شرمنده اما خواستم اصالت غذامون حفظ بشه

خواهر عزیزم من اصالتو حفظ کردم
من گفتم چون تخم مرغ دوست ندارم آخرش زدم
بقیه مراحل مثل مراحل خودتون بود
من که هرجا تو گیلان این غذا رو خوردم گوجه داشت (حتی سنتی ترین کافه ها)
یعنی من دیگه اصالتشو خراب کردم همه مراحلو انجام دادم فقط گفتم طعم تخم مرخ دوست ندارم و بالاش شکستم
میخواین اصالت غذاتون حفظ بشه یه سر به رستورانای خودتون بزنین که چقدر دلبخواهی و بی کیفیت اینو درست میکنن.

[ بدون نام ] جمعه 15 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 05:06 ب.ظ

آقامحمد چراناراحت میشین خدای نکرده دوستان فکرمیکنن جنبه انتقادنداری هااااااااااااااااا

سلام منو ببخشید جنبه انتقاد دارم
اما اون موقعه اعصابم خورد بوده بعدشم
اخه من چیزهایی که دلیلشو گفتم ازش ایراد میگیرین شما :(

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد