آشپزی آسان
آشپزی آسان

آشپزی آسان

ماش پلو

سلام به همه دوستانم خوبم  امیدوارم حالتون خوبه خوب باشه از هفته بعد امتحانحای پایان ترمم شروع میشه شاید کمتر بتونم وبلاگمو آپ کنم اما هر وقت تونستم حتما آپ میکنم  غذاییه که امروز واستون میخوام بزارم ماش پلو هستش یه غذای خیلی خوشمزه که از عدس پلو بیشتر دوسش دارم 


مواد لازم (برای 2 نفر) :

برنج 1.5 پیمانه

ماش نصف پیمانه

شوید خشک 2 قاشق غذا خوری

یه سیب زمینی کوچیک (اگه دوست دارین واسه ته دیگ)

نمک به مقدار لازم


طرز تهیه :

اول ماش هارو تو یه قابلمه کوچیک میزاریم پخته شه سپس برنجها رو تو یه قابلمه میشوریم بعدش قابلمه رو آب میکنیم و میزاریم رو گاز تا برنجمون پخته شه وقتی که آب برنج به جوش اومد شوید را بهش اضافه میکنیم برنج وقتی نیم پز شد آبکشش میکنیم وقابلمه برنجو میزاریم رو گاز وقتی خشک شد کفش روغن میریزیم تا داغ شه و سیب زمینی رو که پوستش می کنیم و حلقه حلقه میکنیم می چینیم کفه قابلمه و یکم روش نمک می پاشیم و میزاریم یکم سرخ شه حدود 3 ، 4 دقیقه کافیه بعد میریم سراغ ماش وقتی پخته شد آبشو خالی میکنیم و روش آب سرد میریزیم و و قابلمه رو تکون میدیم و آبشو خالی میکنیم این کارو 2 ، 3 بار تکرار میکنیم با این کار تا حدودی پوست ماش کرفته میشه و در آخر کیفیت غذاتون بالاتر میره سپس ماش ها رو به برنج اضافه میکنیم و مقداری  نمک هم به دلخواه بر روی برنج میریزین و خوب بهم میزنیم و بعد به اندازه یه ته استکان آب میریزیم تو قابلمه بعدش میزاریمش رو کاز و شعلشو واسه 2 دقیقه زیاد میکنیم تا خوب بخار کنه بعدش شعلشو کم میکنیم تا پخته شه.

بعد 25 تا 30 دقیقه ماش پلو شما حاضره  امیدوارم این غذای خوشمزه رو درستش کنین و خوشتون بیاد  

نظرات 8 + ارسال نظر
مهسا سرآشپز سه‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 02:36 ب.ظ http://zeitoonesiah.persianblog.ir/

سلام محمد جان
چه غذای خوبییییییییی
عالی بود

سلام
ممنون لطف دارین شما
خیلی خوشحال شدم سر زدین شما ممنون

سارا سه‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 06:13 ب.ظ

تا حالا ماش نخوردم ولی ته دیگ سیب زمینی خیلی دوست دارم
حتما امتحان می کنم

سلام
حتما یه بار امتحانش کنین واقعا خیلی خوشمزست
مثه عدش پلو هستش اما خیلی خوشمزه تره
اره ته دیگه سیب زمینی واقعا خوشمزست من خیلی دوسش دارم

خانوم ام ! سه‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:54 ب.ظ http://ye2khtare.blogsky.com

سلام داداش گلم
خوبببی؟؟؟ :)
امتحانای من از 5 دی شروع میشه تا 26 دی
بشین بخون ترم یکو گند نزنی!!!
واااااای بازم غذاهاتو دیدم آب دهنم جاری شد
خوشم مییاد که دستوراتتم بی نقصه :)
آفرین داداشیییییییییییییی

سلام خواهر جونم
آره خواهر جونم تو خوبی؟
منم از 4 دی تا 2 بهمن
چشم خواهر جونم شما هم همینطور
وای انقد تعریفی نیستن ممنون خواهری
آره دیگه ماییم دیگه
ممنون خواهر جونم
ممنون که سر زدی

masoud سه‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:13 ب.ظ

منم ماش پلو دوست دارم،ولی‌ بیشتر از اون باقالی پلو با گوشت،

دستور اونم اگه بذاری استقبال میشه جون داداش،

ایول داری، Laughing

سلام مسعود جونم خوشحالم که دوست داری
مگه پ.... چشم اونم وقت کردم درست میکنم میزارم
ممنو لطف داری مرسی که سرزدی

سحر چهارشنبه 30 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 02:34 ب.ظ http://arshiaye-mashreghi.blogfa.com

سلام آقا محمد. با تبادل لینک موافقی؟ اگه موافقی منو با اسم عرشیای مشرقی لینک کن. و بگو با چه اسمی لینکت کنم

سلام باشه

سحر چهارشنبه 30 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 04:22 ب.ظ http://arshiaye-mashreghi.blogfa.com

لینکتون کردم. یلدای شمام مبارک

ممنون

مروارید پنج‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:07 ب.ظ http://ashpazie-morvarid.persianblog.ir

سلام چه وبلاگ خوبی دارین
خوشحال میشم به منم سر بزنید

سلام ممنون از لطفتون
حتمن یه سری میزنم

زهرا سه‌شنبه 6 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:18 ب.ظ

سلام
منم پلو ماش دوست دارم .خیلی ساده و خوش مزه س به شرط اینکه ماش هاش له نشه
خوب درستش کردی دستت درد نکنه

سلام
اره امروزم جات خای ماش پلو درست کردم
ممنون که همش ازم تعریف میکنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد