آشپزی آسان
آشپزی آسان

آشپزی آسان

باقالی پلو با گوشت

سلام به همه دوستام جاتون خالی دیروز امتحان داشتم واسم دعا کنید که خوب بشم و 4 شنبه هم یه امتحان دیگه دارم واسم دعا کنین       غذایی که امروز واستون میزازم جاتون خالی دیشب درستش کردم وخیلی خوشمزه شده بود  و در کل یه غذای خیلی خوشمزست که جزو خوشمزه ترین غذاهای پلویی هستش و همه دوسش دارن 


مواد لازم (برای 2 نفر):

برنج 2 پیمانه

شوید تازه و خرد شده 200 گرم

باقالی تازه 200 گرم

گوشت 200 گرم

یک پیاز بسیار کوچک !

یک سیب زمینی کوچک (اگه دوس داشتین واسه ته دیگ)

رب نصف قاشق چایی خوری (فقط واسه رنگش)

نمک ، فلفل ، دارپچین ، پودرسیر و زعفران به مقدار لازم


طرز تهیه :

ابتدا گوشتارو بصورت خورشتی ریز میکنیم و یه قابمه کوچیکو آب میکنیم و گوشتارو میریزم توش و میزاریم رو گاز تا بپزه و 2 تا 3 ساعت که گذشت میریم سراغ باقالی ها اوناهم تو یه قابلمه کوچیک میریزیم و میزاریم روی گاز تا پخته بشه وقتی باقالی ها یکم نرم تر شد برنج ها رو تو یه قابلمه میشوریم و قابلمه رو میزاریم رو گاز تا پخته برنجامون شن وقتی آب برنجمون به جوش اومد شوید رو بهش اضافه میکنیم وقتی باقالی هامون پخته شدن آبشونو خالی میکنیم و تو یه ماهی تابه روغن میریزیم و باقالی هارو میریزیم توش و اون هارو واسه 1 دقیقه تفت میدیم وقتی برنجمون نیم پز شد اون هارو آبکش میکنیم و بهش باقالی ها رو اضافه میکنیم و روش نمک می پاشیم و با هم مخلوطش میکنیم قابلمه برنجو میزاریم رو گاز تا آبش خشک بشه و  اون سیب زمینیه کوچیکو پوستش میکنیم و سپس حلقه حلقش میکنیم یکمی روغن میریزیم کفه قابلمه اگه قابلمتون نچسب نیست میزارین خوب روغن داغ بشه (اگه روغن داغ نباشه سیب زمینی ها به قابلمه می چسبه) و سپس سبزمینی هارو میچینیم کفه قابلمه و میزاریم 3 ، 4 دقیقه سرخ شه سپس قابلمه رو از رو گاز برمیداریم و برنجو از توی صافی میریزین تو قابلمه و لابه لای برنجتون زعفران آسیاب شده بپاشین روی برنجتون انداره ته استکان آب بریزین و درشو بزارین و بزارین روی گاز واسه 2 دقیقه شعلشو زیاد کنین تا بخار کنه و بعدش شعلشو کم کنین و واسه 25 تا 30 دقیقه میزاریم تا دم بکشه حالا اون پیاز کوچیکو خوب ریز میکنیم و تو یه ماهی تابه روغن میریزیم و پیازو میریزیم توش و خوب سرخش میکنیم حالا اون گوشتارو که تا الان حتما پخته شد رو از روی گاز بر میداریم آبشو خالی میکنیم و گوشتارو میریزیم تو ماهی تابه تا با پیازا تفت بخورن و بهش نمک و رب و یکمی زعفران و ادویه ها رو اضافه میکنیم وهم میزنیم تا خوب با موادمون مخلوط شن و واسه 3 ، 4 دقیقه موادو سرخ میکنیم وقتی برنج دم کشید برنجمونو میکشیم تو بشقاب و گوشتارو هم میریزم رو رو برنجمون.

حالا غذای شما آماده سرو هستش امیدوارم این غذای بسیار خوشمزه رو درستش کنین و خوشتون بیاد 

نظرات 20 + ارسال نظر
سحر دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:06 ب.ظ http://arshiaye-mashreghi.blogfa.com

قشنگه و خوش رنگ

سلام ممنون لطف دارین

ریحانه دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:17 ب.ظ http://zanbagh23.blogfa.com

سلام بر هنرمند جوان
ممنون از حضورت در وبلاگم.
عالیه خسته نباشی نوش جانتان

سلام برشما هنرمند نمونه
خواهش میکنم منم ممنون از حضور شما خیلی خیلی خوشحال شدم
ممنون خوشحالم که خوشتون اومد ایشالا کارامو روز به روز بهتر میکنم
شما هم خسته نباشین

مهسا سرآشپز دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:28 ب.ظ http://zeitoonesiah.persianblog.ir/

perfect

سلام ممنون که سر زدین
مرس از لطفتون همین یک کلمه
واسم یه دنیا ارزش داشت ممنون

هنگامه سه‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:26 ق.ظ

سلام ممنون سر زدید
محمد آقا آینده خوبی را در آشپزی برایت می بینم .
برادر من آشپزیش خیلی عالیه برخلاف خانمش
موفق باشید.

خواهش میکنم کاری نکردم
ممنون انشالا واسم دعا کنید
پس خوش بحاله خانومش
شما هم موفق باشین

هنگامه سه‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:27 ق.ظ

راستی لینکتان می کنم گاهی غذاهای آسون و خوشمزه را از وبلاگ شما درست کنم شما هم اگر لطف کنید متشکر می شوم بازم ممنون

ممنون لطف دارین شما
خدا رو شکر که دستوراتم بدرد نخور نیست
چشم منم لینکتون کردم

خاله ریزه سه‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:45 ق.ظ http://khale.blogfa.com

وبلاگ پر محتوا با غذا هایی که معمولا تو جمع های خونوادگی مورد استفاده هستن
عالیه!

وای وبلاگه من پر محتوای ممنون از این همه لطفتون
آره ایشالا میخوام ازین به بعد غذاهام خاص تر باشه
ممنون وبلاگه شما هم عالیه

یک میز با ۴ آشپز سه‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:45 ق.ظ http://cookingwithus4.blogfa.com/

سلام آقا محمد
آفرین میگم به این همه ذوق و سلیقه
خیلی خوبه که این همه غذاهای خوب برای خودت درست میکنی
باید به مادرت هم تبریک گفت بخاطر این پسر باذوقش
امیدوارم تو درسات هم موفق باشی

سلام اکرم خانوم
ممنون لطف دارین شما
آخه خیلی علاقه دارم بازم ممنون از لطفتون
متاسفانه مامانم دیگه پیشمون نیست.......
عمرشونو دادن به شما
ممنون همچنین

مامان تینا و سینا سه‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:47 ق.ظ http://www.ashpazi.blogfa.com/

ماشالله هزارررررررررررررررررررر ماشالله به این همه ذوق و هنر .... هنوز بیشتر دخترای هم سن و سالتون این همه هنر و سلیقه ندارن...
لذت بردم .... ایشالله که تو همه ی کارهاتون من جمله تحصیلتون موفق و سربلند باشید .

سلام ممنووون
خوشحالم که خوشتون امده ممنون که سرزدین بهم
ممنون شما هم همینطور

حنانه سه‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:34 ب.ظ http://hannaneh1.blogfa.com

سلام.
چه دستور غذاهای آسونی..
لینکتون کردم...چون عاشق آشپزی هستم....
موفق باشی...

سلام
ممنون لطف دارین شما
منم لینکتون کردم
شما هم موفق باشین

شاپرک چهارشنبه 21 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:40 ب.ظ http://beautifulideas.blogfa.com/

سلام آقا محمد دوست عزیز
ممنون از اینکه به من سر زدین.
برام خیلی جالب بود که پسری در سن شما این همه به آشپزی علاقه داشته باشه و اینقدر خوب آشپزی کنه خسته نباشین و موفق باشین .

سلام بر شما دوسته جدیدم
خواهش منم همینطور
خواهش لطف دارین شما ممنون اونقدرها هم خوب نیست آشپزیم ایشالا بهترش میکنم
بازم ممنون ازتون موفق باشین

احسان چهارشنبه 21 دی‌ماه سال 1390 ساعت 06:46 ب.ظ http://www.ehsan-mvm.blogfa.com

سلام آقا محمد شما خجالت نمیکشی انقدر غذا های خوشمزه میزاری در معرض دیدنمیگی من الان دلم میخواد به نظر من توبرو لندن پیش بربچ بفرمایید شام تا 10000 پوند پول بزنی به جیب.راستی جمله ی بالایی شوخی بود ناراحت نشو خوب دلم میخوادبه وبلاگ من بیا تا دیگه مردم به هوس نندازی.بااجازه

سلا احسان جان
نه خوب چی کار کنم دیگه
1000 پوند بود فکنم اون حالا ایرانیشو ثبت نام کردم
نه عزیزم میدونم
باشه عزیزم حتما
موفق باشی

اکرم چهارشنبه 21 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:43 ب.ظ http://cookingwithus4.blogfa.com/

راستی محمد هر وقت آپ کردی خبر بده
اما مواظب باش هیچی به امتحانت ضربه نزنه
بابت مامانت هم خیلی متاثر شدم
جاش تو بهشت

باشه حتما چشم
بازم چشم امروز 2 تا امتحان سخت داشتم
ایشالا قبول بشم
آره انشالا

حنانه پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:11 ق.ظ http://hannaneh1.blogfa.com

salam . mamnon ke omade man ham ashegh baron hastam.hamishe shad bashi .

سلام خواهش میکنم
شما هم همینطور

سپیده پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:38 ق.ظ http://black.girl7594.blogfa.com

خیلی خوگشله!!!

ممنون لطف دارین

سارا پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:43 ب.ظ

باقالی پلو خیلی خوبه دستت درد نکنه
ان شاالله همه امتحانات خوب بشن وموفق باشی
التماس دعا

سلام ممنون
ممنون حتما شما هم ئاسه من دعا کنین
5 شنبه اخرین امتحانمه

دوست نزدیک پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:33 ب.ظ

سلام..خیلی خوش مزست ولی خیلی خسیسی 2 کوچه که بیشتر فاصله نداریم بگو ماهم بیایم باهم سرو کنیم

سلام
چه عجب توام یادی از ما کردی
باشه حتما ازین دفه

سیما جمعه 23 دی‌ماه سال 1390 ساعت 06:20 ب.ظ http://1001lezzat.blogfa.com

خیلی خوشمزه شده به به من عاشق باقالی پلو هستم

سلام ممنون لطف دارین
خوشحالم که خوشتون اومد
موفق باشین

مریم یکشنبه 29 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:35 ب.ظ http://mehrabantwo.blogfa.com

سلام محمد آقا واقعا تبریک می گم غذاهای خیلی خوبی بلدی خدا مادرتونو بیامرزه

سلا لطف دارین شما ممنونم

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 06:30 ب.ظ

سلام
واقعا نمونه ای من عاشق آشپزی ام و آشپزیی تو رو واقعا پسندیدم دلم می خواد ۱قاشق از همشون تست کنم موفق باشی

سلام خیلی خیلی ممنونم لطف دارین شما خجالتم میدین

[ بدون نام ] سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:05 ب.ظ

سلام دستتون درد نکنه فقط یه ایرادی داشتی اونم اینکه این همه پوله گوشت میدی بعد آبشو میریزی دور ما اول گوشت رو با پیاز و مواد دیگه تفت میدیم و بعد آب میریزیم توش و میذاریم با همون آبش بپزه و بیشتر آبش بخار میشه و یه خورده اون تهش میمونه که باعث میشه برنج هم خیلی خشک خورده نشه اینجوری خیلی بهتره میشه باور بفرمایید

سلام ممنونم :)
نه دور نمیریزم من همیشه آب مرغ و گوشتو نگه میدارم
و تو سوپ و آش ازش استفاده میکنم
در کل اینجوریم خوب میشه
ممنونم ازتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد