آشپزی آسان
آشپزی آسان

آشپزی آسان

جوجه کباب

سلام  به دوستای خوبم امیدوارم حالتون خوب باشه  میریم سراغ غذای امروز که من اینو واسه واسه سحری درست کردم و با این که روی گاز درست کردم خیلی خوب شد و همه دوست داشتن 


مواد لازم (برای 3 نفر):

سینه مرغ 1 عدد (3 تا سیخ به همین اندازه میشه)

پیاز 2 عدد متوسط

نمک ، فلفل ، آبلیمو و زعفران پودر شده به مقدار لازم


طرز تهیه:

اول سینه مرغ ریز میکنیم به طوری که پهن باشه و قطرشم زیاد کم نباشه سپس توی یه ظرفی پیاز هارو رنده میکنیم و نمک ، فلفل ، آبلیمو و زعفران را بهش اضافه میکنیم و خب با هم مخلوط میکنیم سپس واسه یه مدت مرغ هارو توی این مواد می خوابونیم و سپس میزاریم تو یخچال تا خوب طعم دار بشن من واسه 6 ساعت گذاشتم بعد از این مدت مرغ ها رو از یکی یکی به سیخ میکشیم جوری که تیکه ها از هم فاصله نداشته باشن (اینجوری هنگام پخت به هم میچسبن) سپس وقتی همه مرغ هارو به سیخ کشیدین سیخ هارو روی منقل یا کباب پز یا حتی گاز کباب میکنیم ، من روی گاز درست کردم که خیلی خوب شد فقط باید توجه داشه باشین که کباب ها رو زیاد یه شعله نزدیک نکنین چون اونجوری فقط روش میپزه و میسوزه و خوب پخته نمیشه.

امیدوارم خوشتون بیاد و دوست داشته باشین این کباب میتونین با برنج سرو کنین 

خورش قیمه با گوشت شترمرغ

سلام به همه دوستای خوبم امیدوارم حالتون خوب باشه  غذایی که امروز میخوام واستون بذارم خورش قیمه هستش که یه خورش اصیل ایرانی هستش که تقریبا همه دوسش دارن من این غذا به در خواست پدر با گوشت شتر مرغ درست کردم که فکر میکردم خوب نشه اما واقعا خوب شد 


مواد لازم (برای 4 نفر):

لپه 3/4 پیمانه

گوشت شتر مرغ 400 گرم

رب گوجه فرنگی 1 تا 1/5 قاشق غذا خوری

پیاز 1 عدد متوسط

آبلیمو 1 قاشق غذا خوری

نمک ، فلفل ، زعفران و دارچین به مقدار لازم


طرز تهیه:

ابتدا پیار را خوب ریز میکنیم و یا با رنده درشت رنده میکنیم سپس داخل قابلمه ای که میخواهیم خورش توش درست کنیم پیازو با مقدار کمی روغن سرخش میکنیم سپس گوشت را هم به اندازه های کوچک در می آوریم و با پیاز و  دارچین و فلفل و زعفران سرخش میکنیم وقتی گوشت تغییر رنگ داد بهش لپه و آب را اضافه میکنیم به اندازه ای که 2 بند انگشت رو مواد رو آب بپوشونه و وقتی جوش اومد شعلشو کم میکنیم و درشو میزارین تا به آرامی بپزه حالا تو یه ظرف رب را با مقداری زعفران سرخ میکنیم ، وقتی لپه تقریبا پخته شد رب و نمک را به خورشتمون اضافه میکنیم و واسه 30 دقیقه میزاریم باهم بپزه و به آرامی جا بیوفته.

خورش قیمتون حاضره این خورشت خوشمزه رو با برنج سرو کنین ایشالا خوشتون بیاد 

کتلت هویج

سلام به همه غذای امروزم هم یه کتلت سادست و خیلی واسه افطار میچسبه! ، میخواستم کتلت با سیب زمینی خام درست کنم  اما سیب زمینی نداشتیم گفتم با هویج درست کنم که بعد کلی فکر درست کردم  و انصافا خوشمزه شده بود 


مواد لازم (برای 4 نفر):

گوشت چرخکرده 200 گرم

حدود 8-7 هویج کوچک

تخم مرغ 1 عدد

یک پیاز کوچک

پودر نان نصف پیمانه

نمک ، فلفل ، دارچین و زرد چوبه به مقدار لازم 


طرز تهیه:

پیاز و هویج را رنده میکنیم و آب پیاز رو میگیریم و به گوشت اضافه میکنیم و با هم مخلوط میکنیم سپس تخم مرغ ، پودر نان ، نمک و ادویه جات را خوب با هم مخلوط میکنین تا به چسبندگی کافی برسه سپس یه مقدار از مواد بر میداریم و با دستمون شکل میدیم و در تابه ای که روغن داغ شده میزاریمش و بخوبی 2 طرفشو سزخ میکنیم و بقیه مواد را به همین ترتیب سرخ میکنیم.

به همین سادگی کتلت خوشمزه آماده شد امیدوارم شما هم مثه من خوشتون بیاد نوش جان   

 

سوپ شیر

سلام به دوستای خوبم امیدوارم حالتون خوب باشه و طاعات و عباداتتون هم قبول حق باشه ماه رمضان شروع شد و بازار خوردن سوپ در گرما داغ شد  امروز واستون دستور یه سوپ گذاشتم که هم ساده و سریع و بسیار خوشمزه هستش که این روزها واسه افطار خیلی میچسبه  راستی من توی این سوپ از مرغ استفاده نکردم چون با مرغ دوست ندارم شما میتونین بریزین 


مواد لازم (برای 4 نفر):

جو پرک 3/4 پیمانه

شیر 1 لیوان

هویج مکعبی خرد شده ریز 2 عدد

قارچ خرد شده 1 پیمانه

جعفری خرد شده 1/4 پیمانه

نمک و فلفل و آبلیمو به مقدار لازم


طرز تهیه:

درون قابلمه 1 لیتر آب میریزیم و هویج رو میریزیم توش و میزاریم پخته شه وقتی یکم نرم تر شد قارچ و جعفری خرد شده را بهش اضافه میکنیم و سپس شیر را بهش اضافه کنین (مواظب باشین سر نره من تجربه کردم!) بعد 5 دقیقه جو پرک شده را بهش اضافه میکنین وقتی جو پخته شد نمک فلفل و آبلیمو رو بهش اضافه میکنین و زیرشو کم میکنین تا به آرامی بپزه و سوپتون غلیظ بشه.

حدودا بعد از 5 تا 10 دقیقه سوپ خوشمزتون حاضره امیدوارم دوست داشته باشین