آشپزی آسان
آشپزی آسان

آشپزی آسان

پلو با لوبیا قرمز و قارچ

 سلام به همه غذای امروز که میخوام واستون بزارم بازم یه پلو خوشمزست که همه دوسش دارن  من چند وقتی تو فکر این بودم که میشه پلو با لوبیا درست کرد یا نه اما همیشه فکر میکردم که خوب از آب در نیاد واسه همین منصرف می شدم  اما چند وقت پیش تو وبلاگ الهام خانوم دیدم پلو با لوبیا درست کردن و دیدم خیلی خوب شده و منم تصمیم گرفتم درستش کنم  که ماله منم خیلی خوشمزه شد و این پلو خوشمزه رو به همه پیشنهاد میکنم


مواد لازم (یرای 4 نفر):

برنج 2/5 پیمانه

لوبیاقرمز پخته شده 1 لیوان

قارچ 8-7 عدد

رب گوجه فرنگی 1 تا 1/5 قاشق غذا خوری

پیار 1 عدد کوچک

نمک فلفل و زعفران به مقدار لازم


طرز تهیه:

ابتدا برنج میزاریم بپزه سپس پیاز و قارچو خرد میکنین و پیازو تو تابه به آرامی سرخ میکنیم وقتی یکمی سرخ شد قارچ هم اضافه میکنیم و با پیاز سرخ میکنیم و سپس لوبیا هم اضافه می کنیم تا با مواد یکم تفت بخوره بعد 2 دقیقه رب و نمک و ادویه جات رو بهش اضافه میکنیم و خوب موادو با هم مخلوط میکنیم و میزاریم بازم واسه 4-3 دقیقه باهم سرخ شن و بعدش موادمون حاضره و زیرشو خاموش میکنیم حالا وقتی برنج نیمپز شد آبکشش میکنیم و قابلمه رو گاز میزاریم و کف قابلمه روغن میریزیمو ته دیگ دلخواهمونو میزاریم سپس موادو با برنج تو صافی با هم مخلوط کنیم یا برنجو موادو لایه لایه تو قابلمه بریزیم و در آخر اندازه یه ته استکان در قابلمه آب میریزیم و در قابلمه رو میزاریم و با شعله کم میزاریم برنجمون خوب دم بکشه.

بعد 30 دقیقه پلو خوشمزتون دم کشیده و حاضره امیدوارم دوست داشته باشین  

نظرات 12 + ارسال نظر
محمد جواد چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 08:03 ب.ظ http://bia2downloadkadeh.blogsky.com

وبلاگت خیلی باحاله
از غذاهات خیلی لذت بردم
امید وارم آشپز مشهوری بشی

سلام ممنونم
ایشالا دعا کن که بشم آرزومه

از اردی بهشت تا بهشت چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:10 ب.ظ http://mahboubiii.blogfa.com

سلام..خیلی برام جالب بود..اولین دفعه رو میگم...که اومدم و خوندم که یه پسر نوزده ساله صاحب این وبلاگه..و در عین حال چقدر با حوصله و خوش سلیقه است..عکس هاش(چون خودم عکاسی می کنم حرفه ای به این مورد اهمیت میدم خب!!!!)هم از کیفیت خوبی برخوردارن...خیلی بهت نبریک میگم..بهت پیشنهاد میدم اگه واقعا" به آشپزی علاقه داری از راه آکادمیک هم تحصیلاتش رو دنبال کنی و دنبالش باشی و خیلی جدی بهش فکر کنی...در هر صورت من وقتی میام وبلاگت کلی نازت میدم و یکی از خواننده های همیشگی ات می مونم....موفق باشی دوست عزیز...

سلام ممنونم از این همه لطفی که دارین بیشتر شوقم بخاطر علاقست
منم از عکاسی یکم سر رشته دارم
ایشلا اگه بشه و بزارن دنبالش هستم
بازم خیلی ممنون

سحر چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:49 ب.ظ http://arshiayemashreghi.parsiblog.com/

ته دیگاشو خوردی آقا محمد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خیلی خوب شده. هرچی با قارچ باشه خوشمزه ست!
آقا محمدم که با سلیقه!

نه حالا یه بار نزاشتمشا
ممنونم اوهوم
اونم که بله

مهدی جمعه 14 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:20 ب.ظ

به نظر خوشمزه میاد ولی به نظر که نمیشه بخوری

وا چرا؟ :|

اکرم شنبه 15 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 05:27 ب.ظ http://cookingwithus4.blogfa.com/

دلمون خواست
دستت درد نکنه
چه شکلکای بامزه ایی

ممنونم
آره باحالن

negin چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:03 ب.ظ http://neginchef.blogfa.com

خوشمزهههههه

مرسی

ممنونم

الی گولو دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:24 ق.ظ http://www.eligooloo.com

به به !عالی شده منم این مدل شما رو امتحان میکنم خیلی خوشمزه میشه . نوش جان

به به! آره خوب شد خیلی عالی میشه ممنون

roya شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:36 ب.ظ

وای من عاشق این غذام واقعا خوشمزه ایول بابا هنرمند د د د د

ممنونم

سها سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:12 ب.ظ

من اولین بار که اومدم وبلاگت.چقدر جالب و خوش رنگ.عالیه.

از این پلوهایی که مخلوط درست میشه من اینقدر دوست دارم.حتما بیشتر بذار.

موفق باشی.خوبه که ی پسر به جای سرگرمیهای بیخود داره کار به این قشنگی میکنه.

خوش به حال خانم آینده هم که هست دیگه

سلام ممنونم
چشم حتما :)
آره از خیلی کارای دیگه بهتره :)
نه بابا هنرامو واسش رو نمیکنم :))

تاج و گل سر مبین طرح چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:37 ق.ظ http://mobintarh.persianblog.ir

سلام خانمی
ممنون از آموزشهاتون
معمولاً وب هایی که به دردم می خوره رو خصوصاً هنری ها و خوردنی ها رو لینک می کنم
لینک شدید.
شما هم اگه دوست دارید بنده رو لینک کنید
در پناه حق باشید

سلام :|
ممنون چشم :|

مامان نگین سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:25 ب.ظ http://negar90asale.persianblog.ir

اقا محمد اگه میشه از مراحل اشپزیتونم عکس بزارین ممنون

وای بخدا کار سختیه چشم اما سعیمو میکنم :(
شما هرجاشو که کتوجه نشدین بهم بگین توضیح میدم :)

عسل شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:25 ق.ظ

سلام آقامحمد خیلی عالیه باورم نمی شدیه آقااینقدباسلیقه باشه

سلام ممنونم لطف دارین شما :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد