آشپزی آسان
آشپزی آسان

آشپزی آسان

شله

سلام به همه یه چند وقتی کلا تو خودم بودم حوصله هیچ چیزیو نداشتم بخاطر یه سری از مشکلات اما الان دارم سعی میکنم دیگه به چیز هایی که آزارم میده فکر نکنم  راستی بازم همون حرف همیشگی بازم منو ببخشید که آپم دیر شد  خب غذای امروز یه جورایی محبوب ترین غذای شهر مشهد هست که تو ایام عذا  داری برای نذری دادن درست میشه  تقریبا میشه گفت شبیه حلیم هستش  اما گوشت و حبوبات بیشتری توش استفاده میشه در کل طبخ این غذا بسیار سخت و پرزحمت هست  من در پخت این غذا همکاری کردم واستون مینویسم که چجوری تهیه میشه چون این غذا در حجم بالا (برای 1000 نفر) درست کردیم برای همین مقدار دقیق مواد لازمو ننوشتم در حجم پایینم چون کسی تو خونه درست نمیکه ننوشتم  اگه کسی خواست نظر بده تا مواد لازم برای حجم کم بنویسم 


مواد لازم:

حبوبات شامل: نخود ، لوبیا قرمز ، لوبیا سفید و ماش

بلغور گندم و برنج نیمه

گوشت گوسفند با چربی

پیاز

روغن

نمک و فلفل


طرز تهیه:

حبوباتی که قبلا خیس خورده رو گذاشتیم پخته شه البته جدا جدا چون رنگ شله رو خراب میکنه ، گوشت هم گذاشتیم در یک ظرف پخته شه آب گوشت رو نگه داشتیم و گوشتو ریش ریش کریم و چربی هاشو کوبیدیم سپس یک دیگ بزرگ را پر از آب گوشت و پیاز خرد شده کردیم و گذاشتیم جوش بیاد وقتی که جوش اومد چربی های کوبیده شده رو بهش اضافه کردیم بعد مدتی حبوبات را بهش اضافه کردیم و خوب هم زدیم بعد 1 ساعت گوشتو بهش اضافه کردیم و بعد 1 ساعت بلغور گندم و برنجو اضافه کردیم از اینجا باید همش شله رو هم زد تا وقتی که در شله دونه برنجی یافت نشه که این کار چند ساعتی طول میکشه و بعد توش نمک و فلفل و روغن زدیم و در دیگو گذاشتیم که شله 4 ساعت باید دم بکشه! بعد 4 ساعت شله خوشمزه حاضره این غذا هم مثل حلیم با خورش قیمه سرو میشه.

امیدوارم تونسته باشم باشم با این غذا آشناتون کنم و بگم چجوری این غذا خوشمزه درست میشه درست میشه