آشپزی آسان
آشپزی آسان

آشپزی آسان

استانبولی پلو

سلام به همه دوستای عزیزم  غذای امروز استانبولی هستش که خیلی خوشمزه و همه پسنده من که آخر نفهمیدم واقعا مال استانبول هستش یا نه  خوب بگذریم این پستم با همه پستای قبلیم متفاوته چون واسه اولین بار آموزش گام به گام هم داره   یعنی از همه مراحل طبخ غذا عکس گرفتم فقط بهم بگین به این سبک بذارم همیشه خوبه؟  تو ادامه مطلب بذارم چطوره؟ یا تو همین صفحه اصلی باشه خوبه؟  فقط لطف کنین نقاط ضعف و ایرادامو اگه چیزی هست بگین بهم ممنون میشم 


مواد لازم (برای 4 نفر):

برنج 3 پیمانه

گوشت چرخکرده 200 گرم

یک سیب زمینی درشت

یک پیاز متوسط

رب گوجه فرنگی 2 تا 3 قاشق

نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم


طرز تهیه:

ابتدا برنجو میزاریم بجوشه (وقتی نیمپز شد آبکشش کنین) بعد سیب زمینی رو نگینی ریز میکنیم یا تو آب برنج میریزیمشون پخته شن یا سرخشون میکنیم و میزاریمشون کنار سپس پیازو خرد کرده و خوب سرخش میکنیم تا طلایی شه سپس گوشت چرخ کرده رو بهش اضافه میکنیم وقتی داره گوشت سرخ میشه خوب یا قاشق میزنیم و گوشتو ریز میکنیم و بعدش نمک و ادویه های دلخواهو به مواد اضافه کنین سپس سیب زمینی هایی که از قبل سرخ کردینو به مواد اضافه میکنیم بعد 2 دقیقه رب گوجه فرنگی رو بهش اضافه میکنیم (این غذا در اصل با گوجه رنده شده درست میشه من واسه راحتی ار رب استفاده کردم) و میزاریم موادمون به همراه رب خوب سرخ شه حدود 5 دقیقه کافیه و زیرشو خاموش کنین برنجتونو که نیمپز شد و آبکشش کردین موادی که درست کردینو بهش اضافه کنین و با هم مخلوطش کنین (بجای اینکار تو قابلمه هم میتونین لایه لایه بریزین) اگه ته دیگ خواستین کف قابلمه ای که میخواین برنجو توش دم کنین یکمی روغن بریزین یه چیزی مثه نون یا سیب زمینی بزارین و بزارین سرخ شه (اگه قابلمتون مثل من نچسب نیست و میخواین ته دیگتون خوب در بیاد باید بزارین روغن خوب داغ شه و موقع دم کشیدن به هیچ عنوان به پلوتون آب اضافه نکنین تا به راحتی و ته دیگ کنده شه و نچسبه) بعد 4-3 دقیقه که یه مقداری سرخ شد برنج و موادو که با هم مخلوط کردینو بریزین تو قابلمه و یه مقدار کمی آب (اندازه عکس آخر) هم بریزین روش و بزارین با شعله کم گاز به آرامی دم بکشه.

بعد از 20 تا 30 دفیقه دیگه استانبولی خوشمزه شما آماده شده نوش جان 



نظرات 24 + ارسال نظر
صفا شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 01:49 ب.ظ

سلام من اولین باره سایت شما رو دیدم
خیل یخوشم اومد مرسی

سلام ممنونم لطف دارین شما

بهار یکشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 04:32 ب.ظ

سلام چه خوب که دوباره دست به قلم شدید و رونقی به مطبخ دادید. واقعا اسون و ساده توضیح می دید . دوست ارم همین جور ادامه داشته باشه و مطلب به طور کامل تو صفحه اصلی دیده بشه. فقط خواهش میکنم کمی سایز قلمتون رو بزرگ کنید .مرسی از دستورغذاهای ساده وخوشمزه تون .شاد و سلامت باشید.

سلام ممنونم
لطف دارین شما
چشم پست بعدیمم با همین روال میزارم ببینم باز خوردا چجوریه بعد
تغییراتی که کاربران گفتنو اعمال میکنم

D: سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:52 ق.ظ

نقطه ضعفش اینه که خیلی تنها خوری

:دی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:17 ب.ظ

کارتان خیلی درسته!!!این روش عکس گذاشتن مرله به مرحله خیلی عالیه.موفق باشید.

سلام ممنونم :)

جاوید سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:31 ب.ظ

من تازه با این وبلاگ آشنا شدم. مرسی. واقعا عالیه. واسه اولین بار حس کردم که اموزش آشپزیو دارم تو همین فرهنگ خودمونی قشنگ آشپزخونه ای خودمون میبینم. امیدوارم موفق و سلامت باشی.

سلام ممنونم لطف دارین شما
خیلی خیلی از حضورتون خوشحال شدم

لیـآه جمعه 8 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:04 ب.ظ http://lavi1993.blogfa.com/

اِهم اِهم سلام من به عنوان کسی که آشپز نیست میگویم که این چرا ازون لوبیا سبزا نداره؟
پس استانبولی نیست

سلام
عزیزم اونی که شما میگی اسمش لوبیا پلو هستش
این استانبولی هستش
البته مشهدیا هم مثه شما هستن

مطبخ خانه ما یکشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:10 ب.ظ http://azmsm.blogfa.com

چه رنگی،شما واقعاً هنرمندیدا، دستتون درد نکنه
لطفاً به منم سر بزنید و اگه مایل بودید با همین نام و آدرس لینکم کنید.

سلام ممنونم لطف دارین شما
چشم حتما دوسته خوبم

نیما دوشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 03:12 ب.ظ

داداش عجب هنرمندی تو.دمت گرم.مطمئنی خودتی ؟ ایول داری..سفرتون پر رونق باشه.

ممنونم داداشم لطف داری شما
ممنونم

عسل بابا سه‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 01:18 ب.ظ

سلام داداش محمدمثل همیشه عااااااااااااااااالیه من همون عسل هستم ولی جون اسمم باعکس یه آقاتطابق داشت اسمموعوض کردم آخه من دخترم خب.

سلام ممنونم لطف داری تو مثه همیشه :)

آسمون چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:11 ق.ظ

سلام محمد آقا... خسته نباشی..چه قدر عالی شده که از مراحلش هم عکس می ذاری با اینکه می دونم حتما وقت گیری هم هست...با اجازت من دو تا پیشنهاد داشتم البته که کار خودت عالی و بدون عیبه،یکی اینکه اگه بشه عکس هر مرحله رو زیر قسمت توضیحات خودش توی دستور بذاری دوم اینکه اون مقدمه اولت در مورد غذا رو تو صفحه اصلی بذاری بقیه رسپی رو بذاری رو تو ادامه مطلب اینجوری اگه دستور با عکس طولانی هم بشه خیلی مشکلی پیش نمی یاد..نظرت؟

سلام دوست خوبم
آره تقریبا نظر منم مثل شماست
بازخوردای پست بعدیم ببینم تغییراتو بعدش اعمال میکنم

عسل بابا چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:06 ب.ظ

چی شدبس داداش محمد خدای نکرده چشمت زدن؟نمی تونی بیای دستور غذابذاری؟

ای بابا مشکلاتو گرفتاری :(

معشوقه ی نسیم جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:29 ب.ظ http://httpwww.n-mashoogheye-nasim.blogfa.com

سلام
من شونصد سال میشه لینکتون کردما

اما انگار هنو لینک نشدم
[ناراحت][عصبانی]

نمیدونم چی بگم وبتونم باز نمیشه دوباره براو کامنت بزارین

Porshas سه‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:32 ب.ظ

خیلى عاااااالى بود!!!مریى

خواهش میکنم

آزاده پنج‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 12:45 ق.ظ

سلام به نظرم اینجوری خیلی خوبه که عکس های همه مراحل باشه

سلام ممنون

آزاده شنبه 6 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:11 ب.ظ http://shabhaieroshan.blogfa.com

سلام..!
آموزش گام به گام خیلى بهتره
همین صفحه اول به نظر من
خوش بحالتون........

...یا على...

سلام ممنونم لطف دارین

الی گولو چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:20 ب.ظ http://www.eligooloo.com

من عاشق این غذا هستم، محشره، دست شما درد نکنه

ممنونم :)

زهرا یکشنبه 10 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:02 ق.ظ

سلام عزیزم ی تشکر خیلی گنده میکنم واقعا ساده و راحت توضیح میدی بخصوص که عکس هم میزاری تازه عروس شدم این سایت خیلی بهم کمک میکنه تو اشژزی منتظر اشژزیای خوشمزتون هستم

سلام خیلی ممنونم
امیدوارم وبم بدرتون بخوره :)

دوست چهارشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 02:51 ب.ظ

سلام محمدآقا! خیلی خوبه روشتون هنوز میخوام برم غذاتون رو درست کنم؛ چون هنر آشپزیم خیلی بالاست(به شوخی)؛ کاش منم مثل شما بودم. خب فعلا خدایار و نگهدارتون

ممنونم لطف دارین من که آماتورم

امیر یکشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:57 ب.ظ

عالی بود من تازه دم کردم حالا ببینم چطوری می شه خانمم تو دم کردن برنج اصلا کارش خوب نیست یا برنجش خشک می شه یا هم شفته
ممنون

ممنونم
برنجو میتونین یه چند ساعتی با نمک زیاد خیس کنین تا بهتر بشه

رضوان پنج‌شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:56 ق.ظ

سلام اقا محمد.منم تازه عروسم هیچ وقت اشپزی نکردم زیاد بلد نیستم, دستورای ساده اشپزی تون وبا وجود تصاویر خیلی کمکم میکنه,مرسی ممنون خسته نباشی

ممنونم خوشحالم که مطالبم بدردتون خورده

حمیدشیرازی اراک جمعه 15 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 11:00 ق.ظ

سلام تشکر دستور پخت استانبولی پلو بدردم خورد برای هیت می خواستم پخت کنم بلد نبودم

خواهش میکنم
من از شما ممنونم که تونستم کمکی کرده باشم
خدا قبول کنه

soli پنج‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 08:11 ب.ظ

به روش خیلیییییییییییییییییی خوبی اموزش دادید ممنون خدا خیرتان دهد

ممنون از شما

فاطمه یکشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 09:04 ق.ظ

خیلی خوب بود عزیزم مرســـــــــــــــــی

ممنون از شما

کاتی جمعه 13 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 11:00 ق.ظ

واااااااااااااااااااااا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد