آشپزی آسان
آشپزی آسان

آشپزی آسان

انار پلو

سلام دوباره به همه من دوباره برگشتم با یه پلو خوشمزه خدمتتونم یعنی انار پلو   اگه غذاهای شیرین دوس دارین این پستو از دست ندین البته زیاد شیرین نیس مثل شیرین پلو اما باید غذای شیرین دوس داشته باشین خودم به شخصه دوس ندارم ولی انار پلو رو از دست ندادم  من این غذا رو واسه شب یلدا درست کردم اما وقت نشد بزارم که امیدوارم منو عفو کنید یلداتونم با تاخیر مبارک 


مواد لازم (برای 4 نفر): 

برنج 2.5 پیمانه

انار دون شده 1.5 پیمانه

گوشت چرخکرده 200 گرم

رب انار 2 قاشق غذا خوری

خلال پسته نصف پیمانه (حدود 75 گرم)

یک پیاز کوچک

فلفل سیاه و زعفران دم کرده به مقدار لازم


طرز تهیه:

ابتدا برنجو در آب در حال جوش بریزین تا بپزه (اگه برنجو از قبل چند ساعتی بزارین نم باشه بهتره) وقتی تقریبا نیمپز شد آبکشش کنین پیازو خرد کنین و سرخش کنین تا طلایی شه سپس گوشتو بهش اضافه کنین وقتی خوب سرخ شد رب انارو بهش اضافه کنین واسه 3 تا 4 دقیقه که گوشت با رب انار با هم سرخ شدن انار و خلال پسته رو بهش اضافه کنین و زیرشو خاموش کنین (مقداری از خلال پسته و انار رو میتونین واسه تزیین کنار بزارین) حالا موادو با برنج نیمپز شده قاطی کنین و یا تو قابلمه لا به لای برنج موادو بریزین (قبلش ته دیگ دلخواهتونم کف قابلمه بزارین) یه مدار کم آب بریزین و بزارین واسه 30 دقیقه با شعله کم پلوتون به آرامی دم بکشه.

در کل انار پلو یه غذای متفوت و خوشمزه هست حتما امتحانش کنین 



نظرات 11 + ارسال نظر
سعید شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:58 ب.ظ

سلام داداش.خیلی هنرمندی به مولا دمت گرم.ایشالا یه روز بیام دست پختت بخورم

سلام ممنونم لطف دارین شما.
انشالله :)

هانی شف یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:23 ب.ظ http://hanichef.blogfa.com

خیلی خیلی عالی
دو ساله میخوام امتحان کنم..نمیشه
واقعا دست مریزاد محمد جان

ممنونم :)
منم بار اولم بود خوب بد نبودش
ممنون بازم لطف دارین :)

عسل بابا یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:56 ب.ظ

دستتون دردنکنه به نظرخوشمزه میاد

ممنون آره بد نبود

آرزو یکی از اعضای دهکده جهانی نت چهارشنبه 18 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:24 ب.ظ http://www.new-cook.com

سلام دوست عزیزم

خوبی؟

دلم برای خودت و وبلاگت به شدت تنگ شده بود.
خوشحالم که همچنان داری به کارت ادامه میدی.
منم دیگه اومدم که ایشالله اگه خدا بخواد فعالیتم رو از سر بگیرم و دیگه چنگال بازی در نیارم
در ضمن اگر در مورد سایتم انتقاد و یا پیشنهادی هم داشتید خوشحال میشم بشنوم.
مرسی دوست خوبم

سلام بر شما خوبین؟
سایتتون برام باز نمیشه :(

*فاطمه* چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:04 ب.ظ

سلام ..اول همه غذاهایی که گذاشته بودین رو دیدم و مخصوصا که عکس هم در کنارش گذاشتین خیلی خوبه ... گفتم عجب رنگ و لعابی داره مخصوصا استانبولی .. گفتم ببینم کی هست سرآشپزش .. بعد از خوندن فهمیدم یه آقا وبلاگ آشپزی زده .. آفرین از آقایون بعید نیست هنرمندی ولی اینکه حوصله کنن و هنراشونو تو وبلاگ بذارن بعیده .. واقعا خسته نباشید میگم

سلام ممنونم که وقت گذاشتین واسه مطالبم
ممنونم لطف دارین شما
علاقه دارم فقط همین :)

زهرا سه‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 02:31 ب.ظ http://baraneeshgh55.blogfa.com

بسیار عالی بود. من چند موردشو با اجازه شما نوشتم تا برای شوهر جوونی بپزم. مرسی از سلیقه عالی و خلاقیت بالای شما در تزئین غذاها. بسیار استفاده بردم. ممنون. ممنون. ممنون. از اینکه با این سن کم آشپزی بلدی باعث افتخار برای مادرتونه که هنرمندی اینچنینی تربیت کرده.خوش بخت اون خانمیه که با شما ازدواج می کنه. شوهر من که تنها غذایی که بلده خورشت تخم مرغ است.

ممنونم :) خواهش میکنم.
ممنونم بازم لطف دارین :)
آره خوش به حالش :دی
مهم نیس مهم خوشبختیه :)

لیلا سه‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:20 ق.ظ

به به چه غذای خوشرنگ و ابی منم درست کردم ولی هیچ استقبالی نشد

ممنونم :)
چرا ؟ البته طرفدارای خاص خودشو داره

باران سه‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 06:15 ب.ظ http://malaketajbasar.mihanblog.com/

سلام داداش عالی بود......دیگه آپ نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام ممنونم :)
چرا آپ میکنم یکم درگیر بودم

باران پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 05:23 ب.ظ http://malaketajbasar.mihanblog.com/

منتظرغذاهای خوشمزه هستیییییییییییییییییییییم

:)

مطبخ خانه ما شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:47 ب.ظ http://azmsm.blogfa.com

سلام آق محمد شما چه غداهایی بلدید من تا حالا نه دیدم و نه خوردمش، دستت طلا

ممنونم :)

alaleh سه‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:53 ق.ظ http://alaleh95.blogfa.com

لطفا واسه دل منم که شده ی عدس پلو با کشمش فروان هم درست کنید و عکسشو واسم بزارید

یاد دارین ایااااااااا؟؟
منتظرم

حتما
اما من این نظرو بعد 6 سال دارم پاسخ میدم نمیدونم میبینینش یا نه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد